Η νέα τάση στην αγορά αυτοκινήτου ακούει στη λέξη Diesel, ακόμα και στα μεταχειρισμένα. Βλέπετε η διαφορά τιμής στην τιμή ενός βενζινοκίνητου και ενός diesel δεν είναι τόσο μεγάλη κι έτσι η επιλογή του δεύτερου αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ας δούμε μερικές εξαιρετικές επιλογές μικρομεσαίων μοντέλων.

Είναι γεγονός πως μεγαλώνει διαρκώς το αγοραστικό ενδιαφέρον του κοινού για μεταχειρισμένα μικρομεσαίαμοντέλα που κινούνται με πετρέλαιο. Αυτή η στροφή προς το μεταχειρισμένο πετρελαιοκίνητο αιτιολογείται από το γεγονός πως υπάρχει αξιοπρόσεκτη διαφορά τιμής συγκριτικά με το αντίστοιχο καινούργιο πετρελαιοκίνητο. Βέβαια ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει κατά νου πως η αγορά του μεταχειρισμένου diesel είναι ακόμα στα σπάργανα, μιας και μέχρι το 2011 είχαμε απαγόρευση του diesel στα μεγάλα αστικά κέντρα. Παρόλα αυτά η ανανέωση των στόλων φέρνει αρκετές ευκαιρίες στο προσκήνιο. Εμείς σας παρουσιάζουμε τα μοσχοπουλημένα της χρονιάς.Το Focus είναι το μικρομεσαίο μοντέλο που συνδυαστικά με το Fiesta έδωσε ώθηση στις πωλήσεις της Ford. ΤοFocus στην έκδοση 1,6 TDCi 115 PS, είναι μια δελεαστική πρόταση αγοράς μιας και οι μόλις 99 γρ./χλμ απαλλάσσουν τον οδηγό από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ανεβάζοντας έτσι κατά πολύ το Value for Money. Κάτω από το καπό υπάρχει ο 1,6 πετρελαιοκινητήρας, που αποδίδει 115 ίππους. Προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, ειδικά μόλις «ξυπνήσει» ο κινητήρας, πάνω δηλαδή από τις 2.000 σ.α.λ. Το μεγάλο ατού που διαθέτει όμως το Focusείναι ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας, που χρόνια τώρα αποτελεί σημείο αναφοράς της κατηγορίας. Με ευχάριστο turn in όταν απαιτηθεί, αλλά και τρομερά ταξιδιάρα συμπεριφορά, όντας ευθύβολο και σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

ford-c-max-2013 (3)

Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πολυχρηστικά ξεδιπλώνει τις αρετές του στην αξιόλογη πετρελαιοκίνητη έκδοση…

Όταν αναζητάς ένα οικογενειακό μοντέλο τότε αποκλείεται να μην συμπεριλάβεις την «family» γκάμα της μπλε οβάλ εταιρίας. Βλέπετε, η Ford αποτελεί ένα από τους πιο δυνατούς παίχτες στην κατηγορία των MPV διαθέτοντας από το μικρότερο και νεώτερο B-MAX έως τα μεγαλύτερα S-MAX και Galaxy. To C-MAX, όμως, είναι αυτό που ουσιαστικά καθιέρωσε την εταιρία στην κατηγορία των πολυχρηστικών αποτελώντας την πιo κοντινή οικογενειακή εκδοχή του Focus.

Ένα από τα ισχυρά χαρτιά του C-MAX εντοπίζεται στα ισορροπημένα οδικά του χαρακτηριστικά που το ξεχωρίζουν από αρκετά πλαδαρά και αδιάφορα στο δρόμο ανταγωνιστικά μοντέλα. Αξιοσημείωτο είναι πως το C-MAX προηγήθηκε χρονικά του Focus (και τα δύο μοντέλα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα) κάνοντας αντιληπτό πόσο σημαντικό είναι ως μοντέλο για την Ford (μάλιστα, το C-MAX ήταν αυτό που υποδέχτηκε πρώτο τους 1.6 Ecoboost κινητήρες).

Από τότε έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια αλλά το C-MAX επανέρχεται στο προσκήνιο χάρη στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του 1,6 λίτρου. Αποδίδει 115 PS και 270 Nm ροπής που αρκούν για να κινήσουν με αξιοπρέπεια το αμάξωμα ακόμη και όταν στο εσωτερικό του υπάρχουν πέντε επιβάτες. Όπως κάθε καλό… ντιζελάκι έτσι και το TDCi τραβά από χαμηλά αλλά από τις μεσαίες rpm και μετά η ελαστικότητα του αρχίζει να μετριάζεται.

The Ford C-MAX is an all-new, affordable compact family vehicle. It introduces a host of unique features, including an industry-exclusive hands-free rear liftgate, a versatile seating configuration with five seats in the main cabin and two smaller seats in the third row, twin sliding doors and active park assist. (12/20/2010)

Ούτως ή άλλως το ζητούμενο από ένα ντίζελ MPV είναι πρωτίστως η χαμηλή κατανάλωση με αλλαγές σχέσεων σε ιδανικές rpm (κάτω από τις 2.500) αφού όπως ίσως να γνωρίζετε το «πετρέλαιο» απαιτεί διαφορετικό στιλ οδήγησης. Έτσι, η κατανάλωση «παίζει» στα 7-8 lt/100 km με τις ρεπρίζ να ευνοούνται από το πολύ καλά κλιμακούμενο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ένα άλλο στοιχείο που τάσσεται στα υπέρ είναι η εξαιρετικά αθόρυβη (για ντίζελ) λειτουργία του κινητήρα σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου.

Κατά τα υπόλοιπα το C-MAX είναι ένα από τα πιο «δεμένα» MPV στον δρόμο προσφέροντας ήσυχη κύλιση στις υψηλές ταχύτητες δίχως αεροδυναμικούς θορύβους, λογικές κλίσεις στις στροφές που δεν κουράζουν, καλή άνεση στις λακκούβες και ένα ισορροπημένο σε ακρίβεια και αίσθηση δίπτυχο επιλογέα/τιμονιού.

Από πλευράς χώρων το C-MAX θα ικανοποιήσει παρόλο που στην κατηγορία του δεν διεκδικεί δάφνες. Παρά ταύτα, είναι ένα συμπαγές MPV με πολλές πρακτικές διευκολύνσεις και θήκες στο ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό με την κεντρική κονσόλα να χρίζει κάποιο χρόνο εξοικείωσης σε ότι αφορά το πλήθος διακοπτών. Από την άλλη το πορτμπαγκάζ με 475 lt χωρά αρκετά πράγματα ενώ η πρακτικότητα εκτοξεύεται στα 1.725 lt όταν «πέσουν» τα πίσω καθίσματα.

Ολοκληρώνοντας, το C-MAX είναι μία ολοκληρωμένη πρόταση με ενδιαφέρον στο δρόμο, με ένα ήσυχο πετρελαιοκινητήρα και καλούς χώρους. Μάλιστα, μια γρήγορη ματιά στον τιμοκατάλογο αρκεί για να δεις πως η διαφορά από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε να σε αποτρέψει. Τουναντίον, η άποψή μας είναι πως η 1.6 TDCi είναι η ιδανικότερη που μπορεί να επιλέξει κανείς στην γκάμα του πολυχρηστικού της Ford…

ford-c-max-2013 (10)